Digitale zichtbaarheid

Je hebt waarschijnlijk honderd keer gehoord dat Search Engine Optimization (SEO) een essentiële digitale marketingtool is, maar zelfs als je een basiskennis hebt van wat het inhoudt, heb je nog steeds geen goed begrip van dit complexe en veelzijdige wezen.

SEO bestaat uit meerdere verschillende elementen, en weten wat ze zijn en hoe ze werken, is essentieel om te begrijpen waarom SEO zo belangrijk is. Kortom, SEO is belangrijk omdat het uw website zichtbaarder maakt, en dat betekent meer traffic en meer mogelijkheden om prospects om te zetten in klanten.

Daarnaast is het ook een waardevol hulpmiddel voor naamsbekendheid, het opbouwen van relaties met prospects en het positioneren van jezelf als een gezaghebbende en betrouwbare expert in jouw vakgebied. Dus zonder verder oponthoud, hier is alles wat u moet weten over SEO en waarom het van vitaal belang is in de digitale wereld van vandaag.

De cruciale elementen van SEO

Sleutelwoorden

Lang geleden zijn de dagen dat zoekwoorden de enige SEO-techniek waren die ertoe deed, maar dat betekent niet dat ze nog steeds niet cruciaal zijn. Het verschil is dat zoekwoorden vandaag de dag goed onderzocht, zorgvuldig gekozen en verstandig gebruikt moeten worden in uw inhoud om effectief te zijn. Maar wat zijn zoekwoorden precies? Sleutelwoorden zijn woorden en uitdrukkingen die prospects gebruiken om online content te vinden, en die merken vervolgens kunnen gebruiken om in contact te komen met prospects die op zoek zijn naar hun producten en diensten.

Bij het onderzoeken van zoekwoorden is het belangrijk om te zoeken naar zoekwoorden met een hoge zoeksnelheid en weinig concurrentie en om short-tail zoekwoorden (zoals hond), long-tail zoekwoorden (zoals terrier-puppy’s te koop) en lokale zoekwoorden (zoals puppy’s te koop in Boston) om aan uw inhoud te werken. U kunt ook zoekwoorden gebruiken om al uw titels, URL’s en andere SEO-elementen op de pagina te optimaliseren (daarover later meer).

Inhoud

Content is een essentieel onderdeel van SEO, omdat het het voertuig is dat u gebruikt om doelgroepen te bereiken en te betrekken. Als u bijvoorbeeld een kwekerij had en uw zichtbaarheid wilde vergroten, zou u een reeks blogs kunnen publiceren over tuinieren, het kiezen van de juiste plantensoorten, kweektips en meer. Wanneer een persoon die meer wilde weten over tuinieren, op zoek ging naar die informatie, zou je blog verschijnen en zou je een relatie met die prospect kunnen opbouwen door waardevolle informatie te verstrekken. Als de tijd rijp was voor die prospect om bijvoorbeeld een plant te kopen, was je de eerste kwekerij die in je opkwam. De inhoud van vandaag moet leerzaam zijn, maar ook interessant, relevant, boeiend en deelbaar. Inhoud is er in verschillende vormen, waaronder:

  • Webpagina-inhoud
  • Videos
  • Blogs
  • Podcasts
  • Social media-berichten
  • Lokale vermeldingen

Off-page SEO

Off-page SEO omvat externe optimalisatiepraktijken die buiten uw site plaatsvinden in plaats van erop. De belangrijkste techniek die wordt gebruikt voor off-page SEO is het maken van backlinks, aangezien kwalitatieve backlinks naar uw site van externe sites aan zoekmachines vertellen dat uw site waardevol en van hoge kwaliteit is, en dit bouwt autoriteit op.

Er zijn veel tactieken voor het maken van backlinks, en enkele van de huidige best practices zijn onder meer bloggen voor gasten, het maken van veel infographics die in hoge mate zullen worden gedeeld en het vermelden van influencers in uw inhoud.

Lokale SEO

Lokale SEO wordt steeds belangrijker omdat steeds meer mensen mobiele apparaten gebruiken om te zoeken. Tegenwoordig wordt 57% van alle zoekopdrachten uitgevoerd vanaf tablets en smartphones , en de helft van die zoekopdrachten heeft lokale intentie .

Als u bijvoorbeeld een restaurant had, zou lokale SEO ervoor zorgen dat wanneer mensen in uw omgeving op zoek gingen naar de beste restaurants in de stad, ze uw site zouden tegenkomen. Naast het gebruik van lokale zoekwoorden omvatten andere lokale SEO-best practices het claimen van directoryvermeldingen, het maken van locatiespecifieke pagina’s voor uw site en het maken van pagina’s voor uw bedrijf op Google Mijn Bedrijf, Google+ en Google Maps.

Zoekmachine marketing

Zoekmachinemarketing (SEM) verwijst naar betaalde marketinginspanningen en omvat zaken als native ads, Google AdWords, social media-advertenties, pay-per-click, Google Shopping-advertenties, display-advertenties en meer.

Hoewel SEM meestal geen belangrijk onderdeel is van een uitgebreide SEO-strategie, heeft het wel zijn plaats omdat het u kan helpen nieuwe en zeer doelgerichte doelgroepen te bereiken.

Conclusie

Zoals u kunt zien, is SEO een complexe onderneming die veel verschillende technieken, tactieken en best practices omvat. Bovendien evolueren deze beste praktijken altijd naarmate het gedrag van consumenten en webgebruikers verandert, nieuwe technologieën opduiken en zoekmachines hun algoritmen veranderen. Dat gezegd hebbende, SEO is nog steeds van het grootste belang voor elk bedrijf dat online zichtbaar wil zijn, dus uw inspanningen zijn het zeker waard.

SEO kan een bedrijf helpen een aantal doelen te bereiken, waaronder die met betrekking tot merkbekendheid, verkeer, conversies, klantervaring en nog veel meer.Daarom is het zo belangrijk dat digitale marketeers goed begrijpen wat SEO is , hoe het kan helpen bij het bereiken van doelen en wat de meest geavanceerde beste praktijken zijn.

Post a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *