Websites & webshops
Verhoog de omzet van jouw webshop

E-commerce advies – Hoe verhoog je de omzet

In 2019 werd er verkocht voor ongeveer € 3 biljoen wereldwijd.

Volgens onderzoeken zal dat aantal naar verwachting groeien tot  € 6 biljoen in 2023. Online winkelen was een populair tijdverdrijf vóór de Covid-19, maar e-commerce is alleen al in 2020 met 20 procent gegroeid . 

Heb jij al een webshop? 

Met de juiste voorbereiding kunnen webshops dubbelcijferige conversiepercentages behalen en een consistente groei op jaarbasis. Weet u niet zeker hoe u deze resultaten alleen kunt bereiken? Onze e-commerceconsulent kan u de stapsgewijze ondersteuning bieden die u nodig hebt om deze verbluffende resultaten te bereiken. 

3 manieren waarop iReto uw bedrijf kan helpen groeien

De Covid-19 / Corona is niet voor iedereen goed geweest. 

Google Insights ontdekte dat de verkoop op webshops versnelde tijdens de Covid-19-pandemie. Kleine, lokale bedrijven die e-commerce verwaarloosden, leden het meest. Grote bedrijven met bekende e-commerce winkels hebben in 2020 het faillissement aangevraagd. 

Online klanten zijn pessimistisch. Ze kiezen ervoor om samen te werken met gevestigde bedrijven zoals Amazon die bereid zijn om gratis verzending binnen twee dagen aan te bieden. 

Hoe kan een e-commerce consultant van iReto je helpen dat te overleven? 

Hier zijn drie manieren waarop e-commerceconsultants winkeliers kunnen helpen bij het aanpakken van de problemen waarmee ze worden geconfronteerd. 

1. Nauwkeurige klantgerichtheid

In veel gevallen wordt 80 tot 90 procent van uw marketingwerk hier gedaan. Dit is ook het moeilijkste onderdeel om aan u, de klant, te verkopen. Het antwoord is meestal in de trant van: ” Oh, dat weten we al .” 

Stel u de vraag: 

Wie is uw klant; hoe bekend bent u met hun verlangens, doelen, angsten, frustraties en problemen?  Heeft u in eerste instantie het antwoord, zoals de meeste verkopers ?

Klanten veranderen. 

Wat vandaag oké is, zal morgen niet zijn. 

Dit is waarom dat belangrijk is. Alles wat de e-commerce consultant van iReto doet, de moeite die ze investeren om uw bedrijf te laten groeien, het hangt allemaal af van deze stap. U kunt geen overtuigende productaanbieding creëren als u uw klanten niet zo goed kent als u denkt dat u ze kent. 

Uw e-commerce adviseur zal uw publiek verfijnen. 

2. Product aanbiedingen / sales maken met de juiste functie

Google my business heeft een lijst gedeeld met de meest voorkomende redenen voor het mislukken van het opstarten . Ze noemden meer dan een dozijn categorieën, maar de meeste waren niet zo belangrijk. Begrijp me niet verkeerd; ze waren belangrijk, maar niet de belangrijkste . Hier is wat het belangrijkste was. 

Geen marktbehoefte. 

Tweeënveertig procent van de startups is mislukt omdat ze een product hebben gemaakt met functies en voordelen die niemand wilde. Dat zijn echter startups; dingen zijn anders met e-commerce winkels. 

Alleen zijn ze dat niet. 

Onderzoek toont aan dat 90 procent van de startups van e-commerce mislukt in de eerste 120 dagen

De grootste reden? 

E-commerce winkels richten hun aandacht op het verkeerde product. Klanten weigeren die producten te kopen, dus uiteindelijk mislukt het bedrijf. Een e-commerce consultant helpt u bij het maken van het juiste product. Als ze u in staat hebben gesteld om vooraf het werk te doen dat nodig is om uw klanten te bereiken, zou u een redelijk goed idee moeten hebben van de producten die klanten eigenlijk willen. 

3. Gebruik de klant om de verkoop en de gemiddelde waarde te verhogen

Je krijgt twee soorten klanten. Optimisten en pessimisten. Optimisten gemakkelijker om aan te verkopen, maar moeilijker te behouden. Aan de andere kant aan pessimisten is het moeilijker te verkopen, maar gemakkelijker vast te houden.  

  1. Trustors (uw klanten) gaan een relatie aan met trustees (u). 
  2. “Dat is de brandstof die je nodig hebt om een ​​risico te nemen. 
  3. Naderhand veranderen vertrouwenspersonen hun indruk van u zodat deze overeenkomt met de realiteit.

Hier wordt het lastig. 

  • Optimistische vertrouwenspersonen overschatten de betrouwbaarheid. In eerste instantie geven ze je meer dan je verdient. Als ze teleurgesteld zijn zal hun vertrouwen afnemen. Als ze niet tevreden zijn met de resultaten, blijft hun vertrouwen dalen. 

Een e-commerce consultant weet hoe hij vertrouwen moet opbouwen bij sceptische of pessimistische klanten. Ze kunnen het natuurlijke wantrouwen van uw klant gebruiken om de verkoop en inkomsten te verhogen met behulp van handige tactieken zoals garanties, retourbeleid, garanties en beloften. 

Ze laten u zien hoe u dit vertrouwen omzet in inkomsten, waardoor uw verkopen, upsells en gemiddelde bestelwaarden toenemen. 

Aan de slag met een e-commerceconsulent van iReto

Uw e-commerce adviseur moet een specialist zijn met expertise in e-commerce. Werk je met een individu of een team? U bent op zoek naar bewezen kennis en expertise die tot succesvolle resultaten heeft geleid voor andere klanten. U wilt dat uw adviesteam dezelfde resultaten voor u kan genereren.

Ze moeten ook ervaring hebben met  marketingdisciplines en -kanalen, waaronder:

  • Analytics
  • Email reclame
  • CRM
  • Inhoud
  • Branding
  • Snelle reactie
  • E-mail
  • Marketingautomatisering
  • Marktonderzoek
  • Mobiel
  • verkoop
  • SEO
  • Website

U zult willen zien dat de iReto adviseur een proces volgt. 

Het meten van de ROI van e-commerce 

Het meten van de ROI van e-commerce consulting is vrij eenvoudig. 

Als u de juiste statistieken bijhoudt, kunt u uw ROI meten. Hoewel er honderden statistieken zijn die u kunt bijhouden, zijn slechts enkele van deze statistieken essentieel. 

Dit kan je gebruiken. 

  • Verkeer (unieke bezoekers): het aantal gekwalificeerde potentiële klanten dat uw site bezoekt. Als u een tool als Google Analytics gebruikt, moet u ervoor zorgen dat u verkeer van bots of spam filtert. Uw bezoeken moeten gericht zijn op het genereren van verkeer uit gekwalificeerde verkeersbronnen.
  • Conversiepercentage: het is het aantal conversies gedeeld door het aantal gebruikers. U kunt verschillende conversiedoelen hebben (bijv. Leads, e-commerce, likes, etc.).
  • Opbrengst per verkeersbron: dit toont u welke verkeersbron het meest winstgevend is en maakt duidelijk waar u uw marketing- en advertentiegeld moet uitgeven. 
  • Kosten per actie: dit vertelt u hoeveel het kost om een ​​lead te genereren, een verkoop te doen of een bepaalde klant te verkopen. Het is een belangrijk onderdeel van uw break-evenberekening die wordt gebruikt om te bepalen of u winstgevend bent (of niet).
  • Verlooppercentage voor e-commerce: het verloop meet het aantal klanten dat uw bedrijf in een bepaalde periode verlaat. Het is meestal een SaaS-statistiek, maar wordt nu vaak gebruikt als statistiek voor e-commerce. Als uw churn toeneemt (dat wil zeggen dat klanten vertrekken), daalt uw omzet.
  • Het aantal terugkerende klanten: De formule is terugkerende klanten / door totale klanten * 100. Terugkerende klanten hebben een conversieratio van 60 tot 70 procent . Hoe meer terugkerende klanten u heeft, hoe groter uw omzet. 
  • Gemiddelde bestelwaarden: dit is een formule, het is uw totale omzet gedeeld door het aantal geplaatste bestellingen. U kunt de gemiddelde bestelwaarde verhogen met upsells, downsells en cross-sells. 

iReto helpt u met deze statistieken bij te houden. Als je net begint , wil je je aandacht richten op deze 7 statistieken. 

Conclusie

De verkoop van e-commerce blijft snel groeien. 

U kunt dubbelcijferige conversieratio’s en een consistente groei op jaarbasis behalen. Een e-commerce adviseur kan u stapsgewijze ondersteuning bieden om deze resultaten te bereiken.  

Met nauwkeurige klantgerichtheid, goede producten, winstgevende functies en voordelen en enig klantpessimisme, kan uw e-commerceconsulent u helpen om conversieratio’s met dubbele cijfers te behalen en een consistente groei van jaar tot jaar.