“Wie zichtbaar wil blijven in Google, zal zijn strategie moeten veranderen”

“Veel websites zijn gericht op verkoop van producten en niet op het geven van informatie die aan een beslissing voorafgaat.” Daardoor zullen zij hun zichtbaarheid in Google stilaan gaan verliezen.

Google wil vooral informatieve en hulpgerichte websites. Wie wil scoren in google moet kortom informatie leveren.

Wil je wat meer uitleg over de updates ? Contacteer het iReto team voor meer informatie

1. BERT update

“De BERT update gaat vooral om het begrijpen van de taal , betere interpretatie meer conversatiegerichte zoekwoorden. Zo kan google je tekst koppelen aan de overeenkomende zoekresultaten. Je geeft meer aandacht aan je “on-pagers”.

2. De E-A-T update

EAT ofewel ‘Expertise, Authoritativeness & Trustworthiness’. Google wil hiermee niet alleen waardevolle content maar ook correcte content laten zien aan de gebruikers. ”

“Toon dat je expert bent in je vak. Geen schrik hebben dat je veel prijsgeeft aan je klanten van je diensten , informatie waardoor de klant je dienst niet meer nodig heeft . Hoe comfortabeler de klant zich bij je voelt hoe sneller ze naar je zullen bellen.

“Autoriteit creëer ook ‘backlinks’: links die op andere websites doorverwijzen naar jouw site.

“Laat gebruikers ook zien dat je te vertrouwen bent.

  • SSL certificaat
  • Foto van jezelf ( de auteur )
  • Trustpilot ? Facebook ? GMB ?

3. Rich results

Ofwel de ‘rich snippet’. Verder zie vaak foto’s, kaartjes, reviews en lokale zoekresultaten. Zorg er dus zeker voor dat je dit soort informatie op je website zet.

Voorbeeld van een Featured Snippet

4. Monsterblogs

“Zorg voor BLOGS , zeer belangrijk. Waarde geven aan je doelpubliek is de belangrijkste marketingtechniek die velen vergeten. Laat de klant zelf bepalen en beslissen welke dienst of product ze willen kopen. Door te bloggen kan je je doelpubliek meer informatie geven over je producten en/of diensten.

Blogs die maar 1000 woorden hebben worden amper gedeeld of bekeken. Wil je in de top 10 staan met je blogs ga je een blog nodig hebben van 2000 tot 2500 woorden. Monsterblogs is een nieuwe trend die waardevol is, blogs vanaf 4000 woorden.

5. Search intent

Een goed zoekwoordonderzoek wordt nu belangrijker dan ooit”

Search intent zijn de woorden die de zoeker ingeeft op google. Iedereen wil via SEO zijn omzet verhogen , je moet dan wel rekening houden met de fase waarin een persoon overgaat tot een aankoop.

 

6. Artificial intelligence

“Google is enkele jaren bezig om AI te integreren in zijn algoritmes. Als er een zoekresultaat niet wordt bekeken , zal google dankzij de AI iets leren en iets anders laten zien in de zoekresultaten en omgekeerd zullen de goede meer getoond worden.

7. Voice Search

“Spraaktechnologie is duidelijk nu belangrijk kijk maar naar SIRI. Er moet dus ook rekening gehouden worden met de spraaktechnologie.

8. Visual Search

“Voice search zeer belangrijk maar ook de visual search vooral voor de webshops of e-commerce. Als je een foto hebt van een handtas dit kan je leiden naar een webshop vol handtassen. Duidelijke en snelle foto’s -> zeer belangrijk.

Wil je meer informatie omtrent de SEO trends? Het iReto team staat klaar voor al je vragen.